Återgång till arbetsplatsen – de vanliga arbetsrättsliga frågorna
Från och med den 9 februari 2022 kan arbetsgivare besluta om att medarbetare som arbetat hemma successivt ska återgå till arbetsplatsen. När arbetslivet så sakteliga övergår i en tillvaro utan restriktioner kan det, återigen, vara dags för anpassningar. Men hur ser spelreglerna för en succesiv återgång och sådana anpassningar ut?
Kursbeskrivning
Detta får du i webbinariet
I detta webbinarie får ni en genomgång av ett antal viktiga arbetsrättsliga frågeställningar kopplade till ett arbetsliv utan restriktioner. Vi berör även angränsande perspektiv avseende HR och kommunikation. Hur ska arbetsgivaren tänka kring planering och information inför återgång till kontoret? Vad gör en arbetsgivare om en medarbetare vägrar komma tillbaka till kontoret? När kan testning och / eller screening användas? Och mycket mer.
Kursledare
Sophie Thörne och Nils Bergh är båda arbetsrättsjurister med lång erfarenhet av hantering av arbetsrättsliga frågeställningar kopplade till arbete och arbetsmarknad.
Målgrupp
Vi vänder oss i första hand till chefer, arbetsledare och övriga befattningar som verkar som arbetsgivarens företrädare i sin yrkesroll.
Praktiska detaljer:
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor via chatt under webbinariet.
Information om hur du ansluter dig till webbinariet får du i ett separat mail.
Webbinariet är kostnadsfritt för dig som medlem.
Pris
0 kr för medlemmar / 500 kr ex moms för icke-medlemmar
Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.
Medlemspris
Kostnadsfritt
500 kr för icke-medlemmar
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig
{{ contact.name }}
{{ contact.title }}
{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}