Arbetstillstånd – vad gäller?
Anställa utanför EU? Då finns det vissa krav för arbetstillstånd som behöver uppfyllas. Det är arbetstagaren som ansöker om arbetstillstånd, men arbetsgivaren har en betydande roll i ansökningsprocessen.
Kursbeskrivning
Vad ingår i kursen?
Denna kurs fokuserar på kraven för att anställa personal utanför EU/EES och Schweiz. Vi går igenom de olika typerna av arbetstillstånd, ansökningsprocessen samt Migrationsverkets nya modell för hantering av arbetstillståndsansökningar.
Du kommer även få insikt i arbetsgivarens skyldigheter när man har tredjelandsmedborgare anställd och hur man följer upp och kontrollerar deras rätt att vistas och arbeta i Sverige.
Inför kursen
Vi uppmuntrar aktivt deltagande och tar gärna emot frågor och funderingar inför kursen, skicka in din fråga här.
Vänligen skicka in dina frågor senast kl.13.00 två dagar innan kursdagen.
Kurshållare
Emilie Gustafson, arbetsrättsjurist med ansvar för arbetstillstånds frågor, Almega
Mattias Östman, arbetsrättsexpert, Almega
Målgrupp
Vi vänder oss i första hand till dig som har för avsikt att anställa arbetskraft från tredjeland.
Praktiska kursdetaljer
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor under kursen.
Information om hur du ansluter dig till kursen skickas separat via e-post.
Pris
1195 kr exkl moms per person (medlemmar)
2900 kr exkl moms per person (icke-medlemmar)
Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.
Medlemspris
1195 kr
2900 kr för icke-medlemmar
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig
{{ contact.name }}
{{ contact.title }}
{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}